Gør det til en god forretning at være en dygtig tekstforfatter

20 April 2021
Anders Lundtang Hansen

Vi antager her, at du allerede har taget springet fuldt ud og er blevet en dygtig tekstforfatter på professionel basis, hvor du arbejder med det på fuld tid.

Det er skam ganske godt, men under hvilke konstellationer har du lige gjort det?

Har du oprettet dig som et enmandsfirma, eller har du stiftet en anden form for virksomhedsform, hvor du arbejder under denne fane som en enkelt person, der arbejder som at være tekstforfatter?

Hvorfor ikke tage det skridtet videre og gøre det til en del af din virksomhed ikke bare at være tekstforfatter, men også arbejde med andre ting?

Det skal jo ikke forstås på den måde, at du skal hen at uddanne til noget mere, men at du stifter virksomheden sammen med nogle andre mennesker, der har nogle andre kompetencer.

Det kunne være en grafiker, en animator eller noget helt andet, hvor I tilbyder noget særligt til kunderne.

Så er man så meget mere end en dygtig tekstforfatter

For der er jo mange derude, der arbejder alene og selvstændigt som tekstforfattere, hvor nogle favner bredt, og andre er specifikke i deres ydelser, men vi kan hurtigt blive enige om, at der er mange af dem.

Derfor kan det være en fordel at finde en forretningsidé, hvor dine kompetencer som tekstforfatter kan indgå i denne virksomhed, hvor I måske tilbyder flere ydelser hver for sig, eller I laver noget skræddersyet til kunderne, hvor jeres respektive erfaringer og kunnen bliver blandet fornuftigt sammen.

Der er mange måder at gøre dette på, og mulighederne er mange, så det er noget med at sætte sig ned og undersøge markedet, hvad der mangler, og hvad der kunne komme en god forretning ud af.

Man skal måske rette til, og der skal fjernes og tilføjes nogle kompetencer, men med tiden kan det nok flugte helt perfekt og blive jeres niche.